της Χριστίνας Βασιλοπούλου, οικονομολόγου-φοροτεχνικού
Πώς θα μάθει ο καταναλωτής τί πουλάς, πώς θα μάθει εσένα, την επιχείρησή σου; Πώς θα πείσεις ότι αυτό που πουλάς είναι χρήσιμο;
Να κάνεις διαφήμιση θα πει κάποιος. Ωραία , τί είναι όμως διαφήμιση και πώς γίνεται;
Ανατρέχοντας στη βικιπαίδεια διαβάζουμε:
«Η διαφήμιση αποτελεί μια μορφή επικοινωνίας για ένα προϊόν/ιδέα/αγαθό, έχει σαφή σχεδιασμό, είναι αισθητικά ελκυστική και έχει ευφυές περιεχόμενο που στοχεύει να πείσει το στόχο της να καταλήξει σε μια απόφαση επιθυμητή για το διαφημιζόμενο. Σκοπός της διαφήμισης κατά κανόνα είναι να αυξήσει τις πωλήσεις ενός προϊόντος ή να το κάνει αποδεκτό από όσο το δυνατόν μεγαλύτερο αριθμό ατόμων αναφερόμενη στα θετικά στοιχεία του προβαλλόμενουείδους/προσώπου/ιδέας/αγαθού/υπηρεσίας/φορέα. Παράλληλα μπορεί να ενημερώνει το κοινό για την τιμή, τη διαθεσιμότητα, τους τυχόν κινδύνους από τη χρήση του προβαλλομένου είδους κ.λ.π.»
Ωραίος ο ορισμός της διαφήμισης. Με απλά λόγια ως ιδιοκτήτης μιας μικρής ατομικής επιχείρησης θα πρέπει να σε μάθει ο κόσμος. Στοιχίζει πολύ κάτι τέτοιο; Δεν μπορείς να διαθέσεις πολλά χρήματα, δε διαθέτεις γνώσεις marketing, αλλά αντιλαμβάνεσαι ότι αν η επιχείρησή σου δε γίνει η πρώτη στις επιλογές των καταναλωτών δε θα μπορέσεις να αυξήσεις τις πωλήσεις σου. Δεν ήρθες να σώσεις τον κόσμο, δεν είσαι ο καλύτερος , είσαι όμως εδώ με λύσεις και αυτό που έχεις να πουλήσεις είναι χρήσιμο και πρέπει ο καταναλωτής να σκέφτεται πρώτα εσένα. Να πείσεις ότι αυτό που κάνεις το αγαπάς, οπότε και αυτό που έχεις να δώσεις δεν μπορεί παρά να είναι καλό. Να γίνεις δηλαδή πρώτος στο μυαλό των καταναλωτών.
Να βάλεις διαφήμιση, λοιπόν, στην τοπική εφημερίδα, να δείξεις τον τρόπο σκέψης σου, να αρθρογραφήσεις , σε εφημερίδες, sites, blogs, να μοιράσεις διαφημιστικά φυλλάδια, να κάνεις κάτι πρωτότυπο και καινοτόμο που δεν το έχει σκεφτεί κάποιος άλλος. Ποιος άλλωστε μπορεί να κατηγορήσει κάποιον που προσπαθεί να προβάλλει τη δουλειά του και την ποιότητά της; Μήπως έτσι η διαφήμιση έχει καλύτερα αποτελέσματα; Να κάνεις τους άλλους να μιλούν για σένα. Αυτό άλλωστε τί είναι; Διαφήμιση δεν είναι; «Πούλα» τον εαυτό σου. Δείξε τις γνώσεις που έχεις στο αντικείμενό σου, την προσωπικότητά σου.
Άλλωστε η διαφήμιση, ειδικά με την εξέλιξη της τεχνολογίας, μπορεί να πάρει διάφορες μορφές. Το θέμα είναι ότι ως επιχειρηματίας πρέπει να συνεχίσεις να προσπαθείς να δώσεις νέα διάσταση στην έννοια της διαφήμισης.
Και μην ξεχνάς ότι το σημαντικότερο είναι να μπορείς να ξεχωρίζεις.