Η κοινοπραξία «Νέα Οδός» εδωσε στη δημοσιότητα timelapse video της εκσκαφής του μετώπου εξόδου της σήραγγας της Παλιοβούνας καθώς και πληροφορίες σχετικά με την ξέλιξη του έργου.

Σήραγγα Κλόκοβας

Το τεχνικό έργο της διέλευσης του αυτοκινητοδρόμου «Ιόνια Οδός» από το όρος Κλόκοβα (Παλιοβούνα) περιλαμβάνει την κατασκευή δύο δίδυμων σηράγγων, μονής κατεύθυνσης, με χωρητικότητα δύο λωρίδων κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση. Το μέγιστο μήκος του κάθε κλάδου είναι 2.890μ. και2.880μ. αντίστοιχα, ενώ στον εξοπλισμό τους περιλαμβάνονται συστήματα πυρανίχνευσης, πυρόσβεσης, αερισμού και πληροφόρησης των οδηγών.

Τα κέντρα ελέγχου των σηράγγων θα λειτουργούν στα μέτωπα εισόδου και εξόδου.

Για τις περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης θα κατασκευαστούν εφτά συνδετήριες (κάθετες) σήραγγες διαφυγής, ενώ θα υπάρχει δυνατότητα αναστροφής της κυκλοφορίας στα αντίθετα ρεύματα, προ και μετά τα μέτωπα των σηράγγων. Με την επιλογή της κατασκευής σήραγγας, αντί της διέλευσης του αυτοκινητόδρομου από τον ορεινό όγκο της Κλόκοβας μέσω περιπορείας, παραμένει ανέπαφη η υφιστάμενη Εθνική Οδός Αντιρρίου – Ιωαννίνων, τόσο στη φάση κατασκευής, όσο και στη φάση λειτουργίας της Ιόνιας Οδού.

Με δεδομένη τη διατήρηση της υφιστάμενης Ε.Ο. θα αναπτυχθεί πλήρης Ανισόπεδος Κόμβος στη Γαυρολίμνη, ενώ προβλέπεται και η λειτουργική αποκατάσταση του παράπλευρου και κάθετου τοπικού δικτύου, καθώς και των προσβάσεων στους τοπικούς οικισμούς.

Σήμερα η σήραγγα βρίσκεται στη φάση της εκσκαφής , η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2015, έπειτα και από την έγκριση των οικείων περιβαλλοντικών όρων και πραγματοποιείται ταυτόχρονα και από τα δύο μέτωπα. H πρόοδος στα μέσα Οκτωβρίου ήταν 585 μέτρα στα μέτωπα εξόδου και 280 μέτρα στα μέτωπα εισόδου.

 
 

Αφήστε το σχόλιό σας

Το email σας δεν θα δημοσιευτεί.