Έρευνα σε εφήβους για το Facebook – Τί δείχνουν τα συμπεράσματα 11/04/2016 Προτεινόμενα, Περιφέρεια, ΕπικαιρότηταΓνώμες μαθητών για το Facebook Τα κοινωνικά Δίκτυα (ΚΔ) είναι ένα σύνολο αλληλεπιδράσεων και διαπροσωπικών σχέσεων. Ο όρος σήμερα χρησιμοποιείται επίσης για να περιγράψει ιστοσελίδες οι οποίες επιτρέπουν την διεπαφή ανάμεσα στους χρήστες, πχ. με σχόλια, φωτογραφίες, άλλες πληροφορίες από σχετική βιβλιογραφία. Αποτελούν εικονικές κοινότητες όπου οι χρήστες μπορούν να επικοινωνούν και να αναπτύσσουν επαφές μέσα από αυτές. Τα πιο γνωστά ΚΔ είναι τα εξής: Facebook,Twitter, Instagram και Linkedin.Το πιο δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο, με τους περισσότερους χρήστες (περίπου 3 δις, δηλ ο μισός παγκόσμιος πληθυσμός των χρηστών του διαδικτύου) είναι το Facebook που δημιουργήθηκε από το φοιτητή του Harvard Mark Zuckerberg, τον Φεβρουάριο του 2004. Οι χρήστες μπορούν να δημιουργούν προφίλ με φωτογραφίες τους, λίστες με τα ενδιαφέροντα τους, και άλλες προσωπικές πληροφορίες, καθώς επίσης να επικοινωνούν με τους φίλους τους και άλλους χρήστες μέσα από ιδιωτικά ή δημόσια μηνύματα. Μπορούν επίσης να δημιουργήσουν και να συμμετάσχουν σε ομάδες συμφερόντων και σε «like pages», μερικές από τις οποίες συντηρούνται από οργανισμούς ως μέσο διαφήμισης.Θελήσαμε να δούμε τις απόψεις των μαθητών γι’ αυτό το τόσο δημοφιλές ΚΔ. Έτσι, αφού μελετήσαμε τους βασικούς κανόνες δημιουργίας ερωτηματολογίων, δημιουργήσαμε ένα δικό μας ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο με 30 ερωτήσεις σχετικά με το facebook. Όλοι οι μαθητές βοήθησαν στην εύρεση ερωτήσεων. Όταν ολοκληρώθηκε, δόθηκε προς απάντηση σε όλα τα παιδιά του Γυμνασίου και Λυκείου Ευπαλίου. Συγκεντρώσαμε 132 απαντήσειςΤα πιο σημαντικά συμπεράσματα ήταν τα εξής:Εφτά στους δέκα μαθητές έχουν λογαριασμό στο facebook. Το 85% αυτών συνδέεται καθημερινά! Τα ποσοστά είναι μεγαλύτερα στο Λύκειο (85% έναντι 64%) όπως είναι αναμενόμενο. Το 84,4 % των μαθητών συνδέονται στο facebook με το κινητό τους και κατά τη διάρκεια των μαθημάτων του σχολείου.Περισσότερα αγόρια έχουν λογαριασμό facebook σε σχέση με τα κορίτσια (80% έναντι 63%). Όμως περισσότερα κορίτσια συνδέονται σε καθημερινή βάση (73% έναντι 69%).Τα παιδιά δημιουργούν τους λογαριασμούς τους σε μικρή ηλικία. Μόλις το 5,9 % των μαθητών δημιούργησε το facebook σε ηλικία μεγαλύτερη των 15 χρονών. Υπενθυμίζεται ότι για να έχει κάποιος δικαίωμα να γραφτεί στο Facebook, πρέπει να είναι τουλάχιστον δεκατριών (13) ετώνΗ πολύωρη απασχόληση με το facebook αποσπά το 75,2% των μαθητών από άλλες δραστηριότητες (π.χ. διάβασμα, αθλητικές δραστηριότητες κ.ά.).Στο γυμνάσια αρκετά παιδιά χρησιμοποιούν greeklish στις συνομιλίες τους (35% ενώ στο Λύκειο μόλις 3%) Περίσσότερο τα Greeklish τα χρησιμοποιούν τα αγόρια (30% έναντι 10% των κοριτσιών).Αρκετοί μαθητές (40%) δεν δίνουν τα πραγματικά τους στοιχεία στο facebook, ενώ το 80% δίνει αληθοφανής πληροφορίες ή τις περισσότερες από αυτές αληθοφανής.Τα κορίτσια χρησιμοποιούν το facebook σε μεγάλο βαθμό για να αναρτούν selfies και άλλες φωτογραφίες ( ποσοστό 82% έναντι 55% των αγοριών).Οι μισοί φίλοι τους είναι πραγματικοί, καθώς μόνο το 47,9 % χαιρετά τους φίλους που έχει στο facebook, στο δρόμο.Αρκετοί μαθητές του Γυμνασίου (30%) πιστεύουν ότι η δημοφιλής παρουσία τους στο facebook αντικατοπτρίζει απόλυτα το ποιοι είναι. Μόνο το 3% των μαθητών του λυκείου πιστεύει το ίδιο.Το 51% δεν έχει καθαρή άποψη για το αν οι φιλίες στο facebook είναι αληθινές.Το 30% των αγοριών έχει αναπτύξει συναισθηματική σχέση με άλλο άτομο μέσω το facebook, ενώ στα κορίτσια το ποσοστό αυτό κατέρχεται στο 20%.Γενικά περίπου οι μισοί μαθητές πιστεύουν ότι το facebook είναι εν μέρει χρήσιμο.Συνοψίζοντας:Το μεγαλύτερο ποσοστό των μαθητών χρησιμοποιεί ευρέως το facebook. Σε αρκετούς μάλιστα είναι ο μοναδικός λόγος για να ανοίξουν τον υπολογιστή τους. Αρκετές φορές υπερβαίνουν την κανονική χρήση και χάνουν τον έλεγχο, με αποτελέσματα να επηρεάζονται οι υπόλοιπες δραστηριότητες τους και η επίδοσή τους στα μαθήματα.Η εργασία στην πλήρη μορφή της βρίσκεται στο URL https://www.dropbox.com/s/tkumoyyyekky62l/facebook_final.doc?dl=0Β’ Λυκείου ΓΕΛ Ευπαλίου ΦωκίδαςΥπεύθυνος Καθηγητής: Γιώργος Πασχάλης (ΠΕ19)Η εργασία παρουσιάστηκε στο 6ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας Αιτ/νίας στο Αγρίνιο (7-8Απριλίου 2016) 10 Αφήστε το σχόλιό σας Cancel ReplyΤο email σας δεν θα δημοσιευτεί.ΣχόλιοΌνομα Email Website (προαιρετικό)