Σε πλήρη κατασκευή είναι πλέον όλο το νότιο τμήμα της Ιόνιας Οδού. Από Αμφιλοχία μέχρι Αντίρριο είναι σε εξέλιξη ένα συνεχόμενο εργοτάξιο που όπως είδε το ypodomes.com διακόπτεται είτε από θέματα απαλλοτριώσεων και φυσικά το έτοιμο τμήμα Κεφαλόβρυσο-Κουβαράς μήκους 35χλμ.
Τα χωματουργικά έργα είναι εμφανή στα περισσότερα τμήματα καθώς είναι παράλληλα με τον σημερινό δρόμο που σε μεγάλο βαθμό βασίζεται στην διαπλάτυνση του οδικού άξονα.
Πιο προχωρημένα τα έργα στο τμήμα μετά το Μεσσολόγγι που φαίνεται να έχουν ολοκληρωθεί σε μεγάλο βαθμό τα χωματουργικά. Στα τμήματα που είναι εμφανή από το δρόμο υπήρχε μία διαρκής κίνηση φορτηγών και εργατών, σημάδι πως το έργο έχει αναζοπυρωθεί.
Στα τμήματα που δεν είναι ορατά από το δρόμο, οι εργασίες διεξάγονται με καλύτερους ρυθμούς και υπάρχει διάχυτη η αισιοδοξία πως το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης για το τέλος του 2015, (δεν περιλαμβάνεται η σήραγγα Κλόκοβας) ίσως τελικά να είναι πραγματοποιήσιμο.
ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΑ ΣΤΗΝ ΚΛΟΚΟΒΑ
Αναστάτωση στο έργο προκαλεί η είδηση πως έχουμε αρχαιολογικά ευρήματα στην περιοχή της Κλόκοβας. Όπως αναφέρει δημοσίευμα της ιστοσελίδας aixmi-news.gr ένα σημαντικό αρχαιολογικό εύρημα στη Δυτική Πλαγιά της Κλόκοβας, απασχολεί το Υπουργείο Πολιτισμού, καθώς βρίσκεται ακριβώς πάνω στη χάραξης της Ιόνιας Οδού.
Το Μεταβυζαντινό Μοναστηριακό Συγκρότημα του 8ου ή 9ου αιώνα, αποκαλύφθηκε κατά τη διάρκεια των εργασιών καθαρισμού από την ΤΕΡΝΑ, προκειμένου να ξεκινήσει το έργο και στη συγκεκριμένη περιοχή, το οποίο δεν θα ξεκινήσει, αν το υπουργείο δεν αποφασίσει ποιο θα είναι το μέλλον του σπουδαίου αυτού αρχαιολογικού ευρήματος.
Η 22η Εφορία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων έχει αποστείλει εδώ και καιρό έγγραφο στο υπουργείο Πολιτισμού για τη σημασία των ευρημάτων που θεωρούνται από τα σπουδαιότερα, προκειμένου να αντιμετωπιστούν αναλόγως. Το γεγονός ότι φθάσαμε στο παρά πέντε οφείλεται στην απόφαση του ΣτΕ, μετά από προσφυγές κατοίκων της Ρίζας Αντιρρίου, για αλλαγή της χάραξης, η οποία τώρα επηρεάζει τον αρχαιολογικό χώρο.
Ενδιαφέρον θα έχει πλέον να μάθουμε τη στάση του Υπουργείου Υποδομών σε σχέση με την εξέλιξη του έργου καθώς το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης της σήραγγας για το καλοκαίρι του 2016 δείχνει πλέον ανέφικτο.
πηγή: ypodomes.com – Νίκος Καραγιάννης