Η είδηση ότι η Αιτωλοακαρνανία απ” ό,τι φαίνεται θα είναι ο τελευταίος νομός της Δυτικής Ελλάδας που θα δεχθεί την έλευση του φυσικού αερίου, ίσως να μην ξαφνιάζει. Η Αιτωλοακαρνανία μένει, αν όχι εκτός σχεδιασμού, σίγουρα σε δεύτερο πλάνο στο μείζον αυτό θέμα, ανήκοντας σε μια περιφέρεια που τη χωρίζει θάλασσα από τους άλλους δύο νομούς και μια περιφέρεια που έχει πολλάκις αποδείξει ότι την ενδιαφέρει πρωτίστως το κέντρο της… Ενδεχομένως η μικρή παρουσία βιομηχανικών και βιοτεχνικών επιχειρήσεων στην Αιτωλοακαρνανία, εύκολα θα γίνει επιχείρημα για το ό,τι η μη έγκαιρη έλευση του φυσικού αερίου στην Αιτωλοακαρνανία δεν θα διαλύσει τον παραγωγικό της ιστό. Όμως πως μπορούμε να μιλάμε για άρση των ενδοπεριφειακών ανισοτήτων και ισόρροπη ενδοπεριφερειακή ανάπτυξη, χωρίς ταυτόχρονη έλευση του φυσικού αερίου στους τρεις νομούς;

Παρά το γεγονός ότι η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος έχει υπογραψεί προγραμματική σύμβαση με τη ΔΕΠΑ και το ΤΕΕ για την έλευση του φυσικού αερίου στη Δυτική Ελλάδα η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος επιμελώς έχει καταφέρει έως τώρα να μην αποκαλύψει λεπτομέριες για την πρόταση που θα καταθέσει στη Δημόσια Επιχείρηση Αερίου (ΔΕΠΑ). Είναι επιτακτική ανάγκη να το κάνει!

Στο Forum Ενέργειας που πραγματοποίηθηκε στην Πάτρα πρόσφατα με τη συμμετοχή εκπροσώπων της ΔΕΠΑ Α.Ε. ο Θ. Τερζόπουλος, Γενικός Διευθυντής Δραστηριοτήτων Διανομής Αερίου της ΔΕΠΑ Α.Ε, εξήγγειλε πως στα τέλη Μαΐου πρόκειται να κατατεθεί από την ΔΕΠΑ αναπτυξιακό πρόγραμμα χρήσης φυσικού αερίου για την Δυτική Ελλάδα. Σύμφωνα με τον κ. Τερζόπουλο, το σχέδιο θα προβλέπει δύο σκέλη για την μεταφορά και διανομή του καυσίμου, ένα μέσω του λιμανιού της Πάτρας για υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) και ένα άλλο με οδική μεταφορά για πεπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG). Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο κ. Τερζόπουλος, με την οδική μεταφορά του πεπιεσμένου φυσικού αερίου, προγραμματίζεται να καλυφθούν οι ενεργειακές ανάγκες της ΒΙΠΕ Πατρών και άλλων βιομηχανιών και το αστικό κέντρο, ενώ για το λιμάνι της Πάτρας υπάρχει ένα παράλληλο σχέδιο που προβλέπει την μεταφορά και αποθήκευση υγροποιημένου φυσικού αερίου για την εξυπηρέτηση πλοίων. Όπως τόνισε ο κ. Τερζόπουλος, το σχέδιο προβλέπει αρχικά την μεταφορά του καυσίμου στην πόλη της Πάτρας και σταδιακά την εξάπλωσή του σε όλα τα αστικά κέντρα της Δυτικής Ελλάδας. Πέραν τούτου τίποτε συγκεκριμένο που να αφορά την Αιτωλοακαρνανία. Και επιπλέον ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Πάνος Σκουρλέτης, εγκαινιάζοντας πρόσφατα την επέκταση του δικτύου του φυσικού αερίου σε Αλμυρό και Φάρσαλα, εξήγγειλε ότι εξετάζεται η ανάπτυξη δικτύου φυσικού αερίου σε Αλεξανδρούπολη, Κομοτηνή, Ξάνθη, Σέρρες, Δράμα, Καβάλα, Κιλκίς, Κατερίνη, Λαμία, Θήβα και Χαλκίδα, καθώς και η δημιουργία σταθμών φυσικού αερίου LNG, σε Πάτρα, Βέροια, Ορεστιάδα, Άμφισσα, Λειβαδιά και Καρπενήσι. Πάλι δηλαδή η Αιτωλοακαρνανία είναι εκτός σχεδιασμών.

Για το πάγιο αίτημα τόσο των πολιτών, όσο όλων των αρμοδίων φορέων της Αιτωλοακαρνανίας για τη δημιουργία δικτύου διανομής στο Νομό αλλά και τη δημιουργία χώρου αποθήκευσης και αναδιανομής φυσικού αερίου εντός της Αιτωλοακαρνανίας δεν χρειάζεται να επιχειρηματολογήσει κανείς. Εκείνο που απαιτείται είναι να δοθούν απαντήσεις. Τα σχετικά ερωτήματα τέθηκαν στην Περιφερειακή Αρχή από τον Περιφερειακό Σύμβουλο Αιτωλοακαρνανίας Νεκτάριο Φαρμάκη, ο οποίος ζητά να μάθει ποια είναι η θέση της Περιφέρειας σχετικά με την ύπαρξη δικτύου διανομής φυσικού αερίου στην Αιτωλοακαρνανία και με ποιο τρόπο την υπηρέτησε, αν υπάρχει συγκεκριμένος σχεδιασμός που να αφορά στην έλευση του φυσικού αερίου στην Αιτωλοακαρνανία, με ποιο τρόπο και από που θα γίνεται αυτή και για ποιο λόγο επελέγη το λιμάνι της Πάτρας αντί αυτό του Πλατυγιαλιού, ως σημείο μεταφοράς και διανομής φυσικού αερίου. Tα ερωτήματα αναμένουν απαντήσεις…

 

πηγή: agrinioculture.gr

Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on Google+0Email this to someone
 
 

Αφήστε το σχόλιό σας

Το email σας δεν θα δημοσιευτεί.