Από την πρώτη στιγμή που ξεκίνησαν οι διαπραγματεύσεις ανάμεσα στο Δημόσιο, τους παραχωρησιούχους και τις τράπεζες για την επανεκκίνηση των τεσσάρων «παγωμένων» οδικών έργων, πριν από μια διετία, το ζήτημα των διοδίων παρέμεινε υψηλά στην ατζέντα, όπως αναφέρει σε άρθρο του ο Γιώργος Λιάλιος για την «Καθημερινή». Πλέον όμως, παρά τις αντίθετες απόψεις που εκφράστηκαν κατά διαστήματα, πρέπει να θεωρείται δεδομένο ότι με την επανέναρξη των έργων θα εφαρμοστούν τα όσα ορίζουν οι συμβάσεις. Πόσοι σταθμοί όμως απομένει να δημιουργηθούν μέχρι το 2015 στην Εθνική Οδό Ελευσίνας-Πάτρας;
Σύμφωνα με τη σύμβαση, η Ολυμπία Οδός έχει το δικαίωμα να μετατρέψει τα διόδια της Ελευσίνας και του Ισθμού σε αμφίπλευρα, δηλαδή να εισπράττει διόδια και στις δύο κατευθύνσεις. Επίσης, προβλέπεται η δημιουργία νέων σταθμών διοδίων στο Ζευγολατιό, τα Νικολέικα και το Ρίο, καθώς και πλευρικών σταθμών στα Αραχωβίτικα, τα Καλάβρυτα, την Ακράτα, το Δερβένι, το Κιάτο και το Ζευγολατιό.
Κάνοντας την πρόσθεση λοιπόν: έως το 2015 προβλέπεται να δημιουργηθούν 9 συνολικά νέοι σταθμοί στην Ολυμπία Οδό!
Αξίζει να σημειωθεί πως το Δημόσιο είχε ζητήσει από τον παραχωρησιούχο να δημιουργήσει ένα «υβριδικό» σύστημα χρέωσης, δηλαδή έναν ηλεκτρονικό μηχανισμό, ο οποίος θα καταγράφει πόσα χιλιόμετρα διένυσε τελικά στην Εθνική Οδό ο κάθε οδηγός, με σκοπό να του επιστρέφει το ποσό που αντιστοιχεί στα χιλιόμετρα που δε διένυσε (σ.σ. σήμερα ο οδηγός χρεώνεται την απόσταση ανάμεσα σε δύο σταθμούς διοδίτων). Κάτι που επίσης θα πρέπει να σημειωθεί είναι το γεγονός ότι η Ολυμπία Οδός έλαβε τον Φεβρουάριο του 2013 από το Δημόσιο περίπου 25,2 εκ. ευρώ ως αποζημίωση, επειδή δεν λειτούργησαν τα διόδια αυτά. Η αποζημίωση αφορά στα έτη 2008-2011.
Με πληροφορίες από την «Καθημερινή»