Οι επιστήμονες της Σχολής Μηχανολόγων και Αεροναυπηγών του πανεπιστημίου Πρίνστον Τζον Καναρέλα και Τζόσουα Σπέχλερ, σύμφωνα με το Γαλλικό Πρακτορείο, το «Science» και τη βρετανική «Γκάρντιαν», βασίζουν τη δυσοίωνη εκτίμησή τους για το μεγαλύτερο σήμερα κοινωνικό δίκτυο στο πόσες φορές η λέξη «Facebook» πληκτρολογείται στις αναζητήσεις της Google. Η σχετική διαχρονική ανάλυση, με τη βοήθεια της υπηρεσίας Google Trends, δείχνει ότι η εν λόγω αναζήτηση κορυφώθηκε τον Δεκέμβριο του 2012 και από τότε σταθερά μειώνεται.
Σύμφωνα με τους ερευνητές, «οι ιδέες, όπως οι αρρώστιες, έχει αποδειχτεί ότι εξαπλώνονται μεταξύ των ανθρώπων με κολλητικό τρόπο, προτού τελικά σβήσουν και γι’ αυτό ακριβώς η εν λόγω εξέλιξη έχει περιγραφεί με επιτυχία από επιδημιολογικά- στατιστικά μοντέλα». Με αυτό το σκεπτικό, όπως λένε, οι άνθρωποι «τελικά χάνουν το ενδιαφέρον τους για μια ιδέα και αποκτούν «ανοσία» απέναντι της».
Με άλλα λόγια, είναι θέμα χρόνου, όπως υποστηρίζει η μελέτη, οι χρήστες του Facebook να αποκτήσουν ανοσία απέναντι στο «κόλλημα» που έχουν με το συγκεκριμένο κοινωνικό δίκτυο, το οποίο ανέφερε πως στο τέλος του 2013 είχε περίπου 1,2 δισεκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως και στις 4 Φεβρουαρίου 2014 γιορτάζει τα δέκατα «γενέθλιά» του.
Εν προκειμένω, σύμφωνα με τους ερευνητές, ενδεικτική είναι η περίπτωση του -ξεχασμένου πια- κοινωνικού δικτύου MySpace, κάποτε μεγάλου ανταγωνιστή του Facebook, που ιδρύθηκε το 2003, έφθασε στο αποκορύφωμα της δόξας του το 2007- 2008 με 300 εκατ. χρήστες και ουσιαστικά «απεβίωσε» το 2011.
Αναλυτικά το ρεπορτάζ στο thepressproject.gr.