Ανοικτό αφήνουν το ενδεχόμενο οι Γάλλοι της Vinci και οι Έλληνες εταίροι τους, οι εταιρείες Άκτωρ, J&P Άβαξ και Αθηνά να ζητήσουν την παράταση της σύμβασης παραχώρησης για τη Γέφυρα Ρίο-Αντίρριο που λήγει το 2039. “Θα μας ενδιέφερε μία παράταση από την στιγμή που είναι ένα έργο που έχουμε σχεδιάσει και το ξέρουμε πολύ καλά αλλά αυτή την στιγμή δεν σκεφτόμαστε να μπούμε σε μια διαπραγμάτευση με την κυβέρνηση” δήλωσε χθες ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Γέφυρα ΑΕ Παναγιώτης Παπανικόλας, στο πλαίσιο της συμπλήρωσης δέκα ετών από την λειτουργία της μεγαλύτερης καλωδιωτής Γέφυρας σε όλο τον κόσμο.
Η εταιρεία θέτει εμμέσως θέμα “αποζημίωσης” για τη μη ολοκλήρωση των οδικών προσβάσεων που αποτελούσαν μέρος της σύμβασης αλλά δεν έχουν ολοκληρωθεί, με αποτέλεσμα να παραδέχεται ότι υπάρχει νομικό έρεισμα μελλοντικών διεκδικήσεων.
Όπως αναφέρθηκε, αν ολοκληρωθούν οι σχεδιαζόμενοι αυτοκινητόδρομοι της Ολυμπίας Οδού (Ελευσίνα-Πάτρα) και της Ιόνιας Οδού (Αντίρριο-Γιάννενα), υπάρχει η προοπτική να βελτιωθεί η εικόνα της Γέφυρας και να αποκτήσει υπερτοπικά χαρακτηριστικά ώστε να αποτελέσει “ένα πλήρες και ολοκληρωμένο δίκτυο μεταφορών που θα εκτείνεται από την Ανατολική Στερεά και τη Βόρεια Πελοπόννησο, μέχρι τη Δυτική Ελλάδα και την Ήπειρο”. Διαφορετικά ένα έργο που κόστισε περισσότερα από 800 εκ. ευρώ κινδυνεύει να εξυπηρετεί τις τοπικές μετακινήσεις!
Με συντηρητικές προβλέψεις η αύξηση της κίνησης που θα φέρει η ολοκλήρωση του οδικού δικτύου δεν αναμένεται να βελτιωθεί περισσότερο από 4-5% για αυτό γίνεται αντιληπτό ότι απαιτούνται και άλλου είδους παρεμβάσεις που θα προσελκύσουν το ενδιαφέρον του κόσμου.
Οι ιδέες που υπήρξαν από την πλευρά της Γέφυρας για τεχνολογικό πάρκο Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και φωτοβολταϊκών που ταίριαζε στο hi tech χαρακτήρα της δεν περπάτησαν καθώς όπως αναφέρθηκε από στελέχη της στους σχεδιασμούς των δημάρχων της περιοχής προέχουν τουριστικά σχέδια όπως εξάστερο ξενοδοχείο (!) μαρίνες, θαλάσσια πάρκα κ.α.
Την ίδια στιγμή η κρίση που επηρέασε όλο το εθνικό οδικό δίκτυο είχε σημαντικές επιπτώσεις και στην επιβατική κίνηση της Γέφυρας που από το 2009 έχει μειωθεί κατά 35% ενώ η πτώση συνεχίζεται και τους πρώτους μήνες τους έτους και είναι της τάξης του 5,5%.
Τα στελέχη της εταιρείας υποστήριξαν χθες ότι τα μειωμένα έσοδα και η πτώση στις διελεύσεις (πέρσι η μέση ημερήσια κίνηση ήταν 8.300 οχήματα από 14.000 το 2009) είναι αδύνατο να πιάσουν το στόχο του IRR (απόδοση ιδίων κεφαλαίων) για 11,5% που προέβλεπε η σύμβαση ούτε στην 35ετία καθώς σήμερα το μοντέλο λειτουργίας κινείται με κάτω από 6%. “Καταφέραμε να επιβιώσουμε μέσα στην κρίση” υποστηρίζουν στελέχη της Γέφυρας προσθέτοντας ότι είναι αδύνατο να υποχωρήσουν οι τιμές των διοδίων.
“Οι τιμές έχουν παγώσει τα τελευταία τρία χρόνια και υιοθετούμε μόνο εκπτωτικά προγράμματα” σημειώνουν. Το γεγονός αποτυπώνεται έντονα και στην εμπορική πολιτική της εταιρείας η οποία έχει προσαρμόσει τα τιμολόγια για τους συχνές χρήστες με κάρτες και πομποδέκτη που παρέχουν σημαντικές εκπτώσεις στις μετακινήσεις και ειδικές τιμές τα Σαββατοκύριακα για να ενισχυθεί ο τουρισμός.
Ωστόσο, τα διόδια που σήμερα για ένα ΙΧ ανέρχονται σε 13,20 θεωρούνται από πολλούς πολύ ακριβά, για αυτό και έχουν υιοθετηθεί προγράμματα e-pass που παρέχουν με μόνο μία διέλευση το χρόνο έκπτωση 30%.
αναδημοσίευση: agriniopress.gr / πηγή: www.newmoney.gr