Η Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή του Υπουργείου μεταφορών κατέληξε στα συμπεράσματα του Στρατηγικού Σχεδίου Επενδύσεων για τις μεταφορές 2014-2025. Πρόκειται για μια πολύ σημαντική υπόθεση που αφορά το μέλλον των μεταφορών για τα επόμενα δέκα χρόνια. Μέσα στις προτεραιότητες που τίθενται για την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος, διακρίνει κανείς πως η Αιτωλοακαρνανία είναι ο φτωχός συγγενής χωρί να κερδίζει τίποτα σημαντικό.
Στα λιμενικά, σιδηροδρομικά και τα έργα στα αεροδρόμια η Αιτωλοακαρνανία μέχρι το 2025 δεν πρόκειται να πάρει ούτε ένα ευρώ. Για το σιδηρόδρομο φυσικά ήταν αναμενόμενη η εξέλιξη, αφού προκρίθηκε η Σιδηροδρομική Εγνατία και όχι ο Δυτικός Σιδηροδρομικός Άξονας, τα λιμενικά έργα πάνε όλα σε Κατάκολο, Κυλλήνη, Αίγιο και Πάτρα, ενώ για τα αεροδρόμια δεν υπάρχει ούτε λέξη στο Στρατηγικό Σχέδιο Επενδύσεων για τις μεταφορές. Θα περίμενε κανείς η Αιτωλοακαρνανία να κεδρίσει σε οδικά έργα. Και όμως και σε αυτήν την περίπτωση λίγες προτεραιότητες βρίσκει κανείς στην Αιτωλοακαρνανία. Αναφέρονται λοιπόν ως προτεραιότητες μέχρι το 2025 είναι η ολοκλήρωση του οδικού άξονα Αμβρακία – Άκτιο και της Ιόνιας Οδός, έργα που όμως θα ολοκληρωθούν στον πρώτο χρόνο της δεκαετίας που έρχεται. Τρία ακόμη έργα αναφέρονται για την Αιτωλοακαρνανία με πρώτο την ολοκλήρωση της σύνδεσης Ιόνιας Οδού με το λιμάνι του Πλατυγιαλίου. Σημειωτέον ότι εδώ ήδη κατασκευάζεται το τμήμα Πλατυγιάλι – Άγιος Δημήτριος και μένει να δρομολογηθεί το τμήμα Άγιος Δημήτριος – Γέφυρα Γουριάς. Αναφέρεται ακόμη η «ολοκλήρωση οδικού άξονα Αγρίνιο – Καρπενήσι», έργο που προφανώς είναι αναγκαίο, αρκεί να μην μείνουμε στα 7 περίπου χιλιόμετρα, την παράκαμψη δηλαδή της Καμαρούλας, που ξεκίνησε η κατασκευή της πρόσφατα και να φτάσουμε στο Καρπενήσι… Και τέλος αναφέρεται ένα έργο που αφορά περισσότερο τη Λευκάδα, είναι η «Σύνδεση της παρα-Ιόνιας οδού (τμήμα Βόνιτσας – Ακτίου) με Λευκάδα».
Στο εν λόγω Στρατηγικό Σχέδιο Επενδύσεων για τις μεταφορές έχουν αντιδράσει για τους δικούς του λόγους οι Περιφέρειες Πελοποννήσου και Κρήτης. Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος δεν έχει ακόμη αντιδράσει, ενώ φέρεται να προσπαθεί να πετύχει την ένταξη του εμπορικού τμήματος του λιμανιού της Πάτρας… Ωστόσο προκαλεί εύλογες απορίες ως προς τα κριτήρια και την άρση των ενδοπεριφερειακών ανισοτήτων η λίστα με τις προτεραιότητες που έχουν τεθεί…
O παρακάτω πίνακας συνοψίζει τα βασικότερα έργα που προτείνει η Περιφέρεια:
Αναβάθμιση αερολιμένα Αράξου
Ολοκλήρωση οδικής σύνδεσης Ιόνιας Οδού με λιμένα Πλατυγιαλίου (μέσω σήραγγας Αγίου Ηλία)
Ολοκλήρωση εθνικής οδού Κορίνθου – Πατρών
Ολοκλήρωση εθνικής οδού Πατρών – Πύργου – Τσακώνας
Ολοκλήρωση του οδικού άξονα εθνικής οδού Αρχαία Ολυμπία – Βυτίνα
Ολοκλήρωση σιδηροδρομικού άξονα Κιάτου – Ροδοδάφνης – Ρίου – Πατρών
Ολοκλήρωση σιδηροδρομικού άξονα Πατρών – Πύργου
Ολοκλήρωση του οδικού άξονα Αμβρακία – Άκτιο
Ολοκλήρωση του οδικού άξονα Αντιρρίου – Ιωαννίνων (Ιόνια Οδός)
Σύνδεση παρα-Ιόνιας οδού (τμήμα Βόνιτσας – Ακτίου) με Λευκάδα
Ολοκλήρωση οδικού άξονα Αγρίνιο – Καρπενήσι
Ολοκλήρωση νέου λιμανιού Πάτρας
Ολοκλήρωση οδικής σύνδεσης νέου λιμανιού Πάτρας με περιμετρική οδό Πατρών
Ολοκλήρωση οδικού άξονα Πάτρας – Τρίπολης (111 ΕΟ)
Αναβάθμιση αερολιμένα Ανδραβίδας
Κατασκευή κόμβου σύνδεσης 111 ΕΟ με ευρεία παράκαμψη Πάτρας – κόμβος Κ7.
πηγή: agrinioculture.gr