Μετά τη διακοπή των εργασιών για αρκετό χρονικό διάστημα, το έργο που αποτελεί όραμα για την ευρύτερη περιοχή είναι και πάλι σε εξέλιξη, με τους Υπουργούς Υποδομών και Ανάπτυξης να δίνουν πλέον χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωσή του έως το τέλος του 2015.
Η Ιόνια οδός αναπτερώνει τις ελπίδες για την ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας και ενός ισχυρού δυτικού άξονα. Ένα έργο που όπως κατά καιρούς έχει επισημάνει και ο δήμαρχος Αγρινίου κ. Παύλος Μοσχολιός, δεν μπορεί να μη συνδέεται με το Αγρίνιο. «Ένας αναπτυξιακός πόλος 120.000 κατοίκων δεν μπορεί να μένει με τις υπάρχουσες συνδέσεις της παλαιάς εθνικής οδού», ανέφερε ο ίδιος σε πρόσφατη συνέντευξη τύπου, πράγμα που όπως εξήγησε έχει επισημάνει και στον Υπ. Υποδομών και Δικτύων κ. Χρυσοχοϊδη.
Σε κάθε περίπτωση, τα δύο εργοτάξια που υπάρχουν στην Αιτωλοακαρνανία βρίσκονται ήδη σε φάση επανακινητοποίησης, ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται συμφωνίες με τοπικούς υπεργολάβους. Είναι εκείνοι οι οποίοι θα κάνουν, εάν κρίνουν απαραίτητο προσλήψεις προσωπικού για τις εργασίες. Το πόσες προσλήψεις ακριβώς θα γίνουν, δεν μπορεί με σαφήνεια να απαντηθεί, αφού αυτό εξαρτάται από το αν ο εκάστοτε υπεργολάβος κρίνει πως το προσωπικό που ήδη απασχολεί δεν αρκεί για τα έργα του τμήματος που έχει αναλάβει. Σε κάθε περίπτωση, οι προσλήψεις αναμένονται πολύ λιγότερες από το ενδιαφέρον που ήδη έχει εκδηλωθεί από πολίτες, πολλοί εκ των οποίων κάτοικοι Αγρινίου, για εργασία στα έργα της Ιόνιας και τα δυο εργοτάξια της Αιτωλοακαρνανίας.
Το «Γεγονός» ήρθε σε επαφή με το το τμήμα Marketing & Δημοσίων σχέσεων της εταιρίας «Νέα Οδός» που έχει αναλάβει τη μελέτη, το σχεδιασμό, την κατασκευή, τη λειτουργία, την εκμετάλλευση και τη συντήρηση του έργου Παραχώρησης «Ιόνια Οδός» και ενημερώθηκε για τις τελευταίες εξελίξεις που αφορούν την πορεία του έργου. Σύμφωνα με το τμήμα Marketing της «Νέας Οδού», σήμερα, η συνολική πρόοδος των εργασιών είναι της τάξεως του 25% στο σύνολο της Ιόνιας Οδού.
Στην ερώτηση του «Γ» για το πότε αναμένεται να λειτουργήσουν πλήρως τα τέσσερα εργοτάξια, το τμήμα Marketing & Δημοσίων σχέσεων της εταιρίας απαντά πως η επανεκκίνηση έχει ήδη ξεκινήσει και τα εργοτάξια που θα λειτουργήσουν είναι τα εξής:
Στην Αιτωλοακαρνανία: Εργοτάξιο Εύηνου (0 χλμ.- 76,7 χλμ), Εργοτάξιο Ανισόπεδου Κόμβου Αμβρακίας (76,6 χλμ. – 145,7 χλμ)
Σε αυτό το τμήμα, λειτουργούν εργοτάξια και στην περιοχή Γέφυρας Μενιδίου, καθώς και στην περιοχή Συκούλα. Τέλος στο 96χλμ, περιοχή Τούμπανο βρίσκεται και λατομείο- συγκρότημα παραγωγής ασφαλτικών και σκυροδέματος.
Τα άλλα δύο εργοτάξια είναι το Φιλιππιάδας (145,7 χλμ.– 170 χλμ)και Επισκοπικού (170 χλμ.- 190 χλμ)
Το χρονοδιάγραμμα που δίνεται για την ολοκλήρωση του έργου είναι και από τη «Νέα Οδό» , ίδιο με εκείνο που εξήγγειλε Υπ. Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοϊδης και στη συνέχεια ο Υπ. Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης. Το έργο, σύμφωνα με την εταιρία, θα ολοκληρωθεί 31-12-2015
«Μέχρι στιγμής δεν υπάρχει πρόβλεψη για τμηματικές παραδόσεις. Το σύνολο του έργου θα έχει ολοκληρωθεί και παραδοθεί στην κυκλοφορία στις 31-12-2015», εξηγεί το τμήμα marketing.
Για την παράκαμψη της Κλόκοβας θα κατασκευαστεί μια σήραγγα μήκους 2,9 χλμ περίπου σε αντικατάσταση του τμήματος ανοιχτής οδοποιίας , με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση σύμφωνα με την τροποποιημένη Σύμβαση Παραχώρησης και ίδιο χρονοδιάγραμμα με το υπόλοιπο Έργο, απαντά η «Νέα Οδός» σε σχετική ερώτηση του «Γ».
Ωστόσο, το προβλήματα με το θέμα των απαλλοτριώσεων, την αρχαιολογία και τη μεταφορά δικτύων κοινής ωφέλειας, δεν έχουν εκλείψει.
«Ναι, υπάρχουν αρκετά ζητήματα με απαλλοτριώσεις, αρχαιολογία και μεταφορά δικτύων κοινής ωφέλειας για τα οποία γίνεται προσπάθεια να αντιμετωπίζονται σε συνεργασία με τους εμπλεκομένους φορείς», αναφέρει το αρμόδιο τμήμα της εταιρίας.
*Το άρθρο της Μαρίνας Ζαρκαβέλη δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Γεγονός» / αναδημοσίευση από agriniopress.gr