Για τα βασικά χαρακτηριστικά και τις οδηγίες χρήσης της συσκευής, καθώς και για τις ισχύουσες χρεώσεις για την πρόσβαση και την ασύρματη μεταφορά δεδομένων, που εφαρμόζουν οι πάροχοι κινητής τηλεφωνίας στην Ελλάδα και το εξωτερικό, πρέπει να ενημερωθούν, μεταξύ άλλων, οι καταναλωτές, σύμφωνα με την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), τη θερινή περίοδο.
Με σκοπό, λοιπόν, την προστασία των καταναλωτών, καθώς και τον έλεγχο των χρεώσεων, η ΕΕΤΤ συστήνει τα εξής:
Για τον έλεγχο των χρεώσεων σε κινητή τηλεφωνία & Internet
Οι καταναλωτές πρέπει να ενημερωθούν αναλυτικά για:
– Τυχόν αυτόματη λήψη ενημερώσεων και τη δυνατότητα απενεργοποίησης της αυτόματης σύνδεσης στο Internet.
– Τη δυνατότητα επιλογής του τρόπου πρόσβασης στο Internet, μέσω WiFi ή μέσω του δικτύου του παρόχου.
– Οι καταναλωτές πρέπει να επιβεβαιώσουν ότι η χρήση των υπηρεσιών περιλαμβάνεται στο πακέτο που έχουν επιλέξει.
– Όταν βρίσκονται κοντά στα σύνορα της χώρας, να απενεργοποιήσουν την αυτόματη αναζήτηση δικτύου και να «κλειδώσουν» τη συσκευή στο δίκτυο του παρόχου, ώστε να αποφευχθούν ανεπιθύμητες χρεώσεις περιαγωγής (roaming).
– Εάν βρίσκονται στο εξωτερικό, να επιδείξουν προσοχή, όταν χρησιμοποιούν υπηρεσίες τηλεφωνίας και Internet, για να αποφύγουν αυξημένες χρεώσεις περιαγωγής.
– Να επιδείξουν ιδιαίτερη προσοχή, όταν επιλέγουν την αυτόματη λήψη ενημερώσεων των εφαρμογών, μέσω Internet. Ως πρόσθετο μέτρο, μπορούν να απενεργοποιήσουν την αυτόματη πρόσβαση της συσκευής στο Internet και να την ενεργοποιήσουν, όταν το επιθυμούν.
– Όταν κατεβάζουν αρχεία (πχ video, downloads από εφαρμογές ηλεκτρονικού ταχυδρομείου κ.ά.), να επιδείξουν ιδιαίτερη προσοχή:
– Στο μέγεθος των αρχείων που «κατεβάζουν».
– Εάν η λήψη των αρχείων πραγματοποιείται, μέσω WiFi ή μέσω του δικτύου του παρόχου, ώστε να μην εξαντλήσουν σε σύντομο χρόνο τα MB του οικονομικού τους προγράμματος, με αποτέλεσμα την οικονομική επιβάρυνση.
– Εάν δεν είναι ήδη ενεργοποιημένη, να ζητήσουν από τον πάροχό την ενεργοποίηση της υπηρεσίας «ενημέρωση κατανάλωσης δωρεάν χρόνου ομιλίας, sms ή όγκου δεδομένων» και να ενημερωθούν για τους όρους της. Με την υπηρεσία αυτή, όταν πλησιάζουν να υπερβαίνουν τον χρόνο ομιλίας, τα sms ή τον όγκο δεδομένων του πακέτου, που έχουν επιλέξει, ο πάροχος θα τους ενημερώσει με γραπτό μήνυμα (sms).
– Να ενημερωθούν για τον τρόπο με τον οποίο μπορούν να ελέγχουν μόνοι τους την κατανάλωση του χρόνου ομιλίας, των sms και του όγκου δεδομένων του οικονομικού τους πακέτου.
Για την προστασία των καταναλωτών
– Να επιδεικνύουν προσοχή κατά τη σύνδεση με ελεύθερα προσβάσιμα, δημόσια ασύρματα τοπικά δίκτυα (free public WiFi hotspots).
– Να κατεβάζουν (download) εφαρμογές μόνο από αξιόπιστες πηγές και να αποφεύγουν επισκέψεις σε συνδέσμους (links), των οποίων την προέλευση δεν έχουν ελέγξει.
– Να απενεργοποιήσουν το bluetooth, όταν δεν το χρησιμοποιούν.
– Να εφαρμόσουν κανόνες ασφαλείας, όπως το κλείδωμα της χρήσης δεδομένων με προσωπικούς κωδικούς.
– Να απευθυνθούν στον πάροχό τους ή στα εξειδικευμένα σημεία λιανικής πώλησης, για να ενημερωθούν για τους τρόπους προστασίας και ασφαλούς χρήσης της συσκευής τους.
Προς διευκόλυνση στις ταχυδρομικές αποστολές
Για να εντοπίσουν το πλησιέστερο ταχυδρομικό σημείο εξυπηρέτησης ΕΛΤΑ ή εταιρείας ταχυμεταφορών, να επιλέξουν την εφαρμογή του Γεωγραφικού Συστήματος Ταχυδρομείων από το website της ΕΕΤΤ ή να κατεβάσουν την εφαρμογή «EETT Postal» για smartphones.
Ειδικά για τους εταιρικούς χρήστες
Να λάβουν, σε συνεργασία με τον πάροχό τους, μέτρα προστασίας του τηλεπικοινωνιακού τους δικτύου από τυχόν κακόβουλες ενέργειες, που ενδεχομένως να οδηγήσουν, μεταξύ άλλων, σε υπέρογκες χρεώσεις.
Αναλυτικές συστάσεις της ΕΕΤΤ για τους καταναλωτές βρίσκονται στο http://www.eett.gr.
πηγή: «Ημερησία»