Με την παρουσία του ναυπηγού μηχανολόγου και θαλάσσιου μηχανικού, Δρ. Αντώνη Δασκαλάκη από την εταιρεία «Θαλάσσια Ενεργειακά Συστήματα Α.Ε.» πραγματοποιήθηκε η συνεδρίαση του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Ναυπάκτου. Ο κ.Δασκαλάκης κλήθηκε να αναπτύξει ένα σύνολο σκέψεων βάσει των οποίων θα αναπτυχθούν στη συνέχεια προτάσεις μελετών που θα αφορούν στη λήψη μέτρων προστασίας του Λιμανιού της Ναυπάκτου.

Κατά την τοποθέτησή του επεσήμανε αρχικά ότι οποιαδήποτε επέμβαση στον παράκτιο χώρο θα μεταβάλλει τις ισορροπίες που υπάρχουν στους κυματισμούς, τα θαλάσσια ρεύματα και τις κυκλοφορίες, γεγονός που μπορεί να έχει συνέπειες. Ως εκ τούτου το πρόβλημα στο οποίο καλείται το Λιμενικό Ταμείο να απαντήσει, το να προστατευτεί δηλαδή το μνημείο, ενδεχομένως να χαλάσει τις ισορροπίες αυτές και να δημιουργηθεί κάπου αλλού πρόβλημα. Σημείωσε πως η προσέγγιση που θα γίνει στο θέμα, περιλαμβάνει την ανάπτυξη ενός μοντέλου διάδοσης κυματισμών σε μία ευρεία έκταση. Στόχος είναι να μην συγκεντρώνονται οι κυματισμοί στο σημείο του μνημείου του λιμανιού και ταυτόχρονα η όποια επέμβαση σχεδιαστεί να οδηγήσει και στη λύση του προβλήματος με την παράλληλη αποτροπή ενδεχόμενης δημιουργίας άλλων. Το γεγονός αυτό για τον ίδιο τον κ.Δασκαλάκη αποτελεί μία καλή βάση για να δει κανείς το γενικότερο πλαίσιο των επεμβάσεων που μπορούν να γίνουν στην περιοχή. Σε αυτό ακριβώς το σημείο δεν περέλειψε να τονίσει πως η περιοχή για να αξιοποιηθεί, έτσι όπως πραγματικά της αξίζει, θα πρέπει να δεχθεί μία σειρά παρεμβάσεων. «Έχετε μία υποχρέωση να φτιάξετε υποδομές που να επιτρέπουν στους ανθρώπους να έρχονται να σας βλέπουν. Να βλέπουν αυτό το περιβάλλον που είναι μοναδικό», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Τί συμβαίνει αυτή την περίοδο

Αυτή την περίοδο συγκεντρώνονται ανεμολογικά στοιχεία, από τους διάφορους σταθμούς της Εθνικής Μετεωρολογικής Υπηρεσίας, ώστε να προχωρήσει η συστηματική μελέτη των κυματισμών που αναπτύσσονται στην περιοχή. «Υπάρχουν υποσκαφές που έχουν δημιουργηθεί με την πάροδο του χρόνου, με τη δράση των κυματισμών ή και από αστοχίες της αρχικής κατασκευής. Δε θα πρέπει να παραλείψουμε και την ισχυρή φόρτιση που έχει προκύψει από το δρόμο», ανέφερε μεταξύ άλλων. Σύμφωνα με τον κ.Δασκαλάκη, η διάδοση των κυματισμών έχει ιδιαίτερη σημασία, καθώς επιτρέπει να δει κανείς πώς αυτοί προσεγγίζουν την ακτή και πως λειτουργεί, μεταξύ άλλων, ο μηχανισμός της μεταφοράς των φερτών υλικών. Ταυτόχρονα προχωρά μία σειρά μελετών, όπως είναι η βυθομετρική, αλλά και η μελέτη των επιπτώσεων, καθώς επίσης και η σχεδίαση εναλλακτικών έργων-λύσεων.

Η διαδικασία που θα ακολουθηθεί

Ο κ.Δασκαλάκης δήλωσε πως θα παρουσιάσει 2-3 εναλλακτικές προτάσεις-λύσεις και παράλληλα θα βρίσκεται σε επαφή και συνεννόηση με τις υπηρεσίες , μεταξύ αυτών και η Αρχαιολογία, από τις οποίες θα ληφθούν και οι απαραίτητες εγκρίσεις. Αμέσως μετά οι προτάσεις αυτές θα παρουσιαστούν ενώπιων του Δ.Σ. του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Ναυπάκτου.

Όσον αφορά στο χρονοδιάγραμμα, το οποίο τέθηκε ως ερώτημα από τον πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου, Αντώνη Φράγκο, ο κ.Δασκαλάκης είπε ότι αντιλαμβάνεται την πίεση του χρόνου που ενδεχομένως υπάρχει, αλλά επεσήμανε ότι πρόκειται για μία δύσκολη δουλειά.

«Να δούμε το λιμάνι συνολικά»

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, λαμβάνοντας το λόγο ο πρόεδρος του Συλλόγου Αρχιτεκτόνων, Γιάννης Κοργιαλάς, σημείωσε πως θα πρέπει κάποια στιγμή να δούμε το λιμάνι συνολικά και να μην αντιμετωπίζονται τα θέματά του αποσπασματικά. Ανέφερε μάλιστα πως έχουν γίνει ανεπίτρεπτες κατά τη γνώμη του παρεμβάσεις, όπως για παράδειγμα τα πεζοδρόμια που υψώθηκαν.

Περί πλωτών εξεδρών

Η συζήτηση, με αφορμή την τοποθέτηση του μέλους του Λιμενικού Ταμείου Γιώργου Γούλα, επεκτάθηκε και στο ζήτημα της κατασκευής των πλωτών εξεδρών. Όπως είπε ο ίδιος, υπάρχουν δύο ζητήματα, «το νομικό κομμάτι και οι θέσεις, το πού δηλαδή θα κατασκευαστούν. Πρέπει να είμαστε καλυμμένοι ως προς αυτά. Να έχουμε εναλλακτικά μέσα προστασίας και εναλλακτικές θέσεις αυτών των εξεδρών ώστε στην περίπτωση που δούμε ότι έχουμε τα επιθυμητά οφέλη να μπορέσουμε να τις αναπτύξουμε και φυσικά να έχουμε και ένα εκτιμώμενο κόστος».

Απαντώντας ο κ.Δασκαλάκης, ανέφερε πως μπορεί οι πλωτές προβλήτες να είναι μία καλή τεχνική λύση, αλλά μπορεί να μην είναι κατάλληλες για μια περιοχή. Και αυτό το θέμα έχει να κάνει με τους κυματισμούς. Για το λόγο αυτό έχουν αναπτυχθεί άλλες τεχνικές, που είναι και καλύτερες από περιβαλλοντικής απόψεως. Μεταξύ αυτών είναι οι εδραζόμενοι πάσσαλοι, επί των οποίων μπορεί να τοποθετηθεί δάπεδο ώστε να υπάρχουν προσβάσεις στη θάλασσα, αλλά και διαβάσεις για τους πολίτες. «Όλα αυτά ωστόσο θα τα δούμε όταν θα έρθει η κατάλληλη στιγμή. Εμείς θα κοιτάξουμε τώρα να λύσουμε το πρόβλημα των κυματισμών και να λύσουμε ένα μέρος του προβλήματος», είπε κλείνοντας ο κ. Δασκαλάκης.

Share on Facebook0Tweet about this on Twitter1Share on Google+0Email this to someoneShare on LinkedIn0
 
 

Αφήστε το σχόλιό σας

Το email σας δεν θα δημοσιευτεί.