Το έργο της Ιονίας Οδού θα ολοκληρωθεί σε ενάμισι χρόνο από σήμερα, διαβεβαίωσε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης από το εργοτάξιό της στην περιοχή της Πέρδικας των Ιωαννίνων, από όπου ξεκίνησε την περιοδεία του στον υπό κατασκευή οδικό άξονα.
«Οι παραχωρησιακές συμβάσεις, ο καινούριος τρόπος δηλαδή, με τον οποίο κατασκευάζεται το έργο αυτό που είναι συγχρηματοδότηση, είναι προφανές ότι δεν σηκώνει αναβολές, καθυστερήσεις, ασυνέπειες. Το έργο θα δοθεί του χρόνου τον Δεκέμβριο» πρόσθεσε ο υπουργός.
Παράλληλα, ο Μιχ. Χρυσοχοΐδης κάλεσε όλους να συνεργαστούν και τόνισε ότι «όλοι πρέπει να εργαστούμε, η Αυτοδιοίκηση, η Περιφέρεια, οι υπηρεσίες του δημοσίου, οι ιδιώτες, ούτως ώστε κάθε μέρα να προάγουμε την κατασκευή των δρόμων. Διαφορετικά, εάν εμποδίζουμε την κατασκευή των έργων, αυτό είναι εις βάρος μας».
Ο Μιχ. Χρυσοχοΐδης ανέφερε πως στην Περιφέρεια Ηπείρου πραγματοποιούνται και κατασκευάζονται ιστορικής σημασίας έργα, τα οποία βγάζουν από την απομόνωση την Δυτική Ελλάδα. Πρόκειται για έργα τα οποία αποτελούν σχεδόν απαίτηση δύο αιώνων, από τότε που απελευθερώθηκε η χώρα. Μάλιστα, ο υπουργός έκανε ειδική αναφορά και σε άλλα έργα, τα οποία πραγματοποιούνται και κατασκευάζονται στην Ηπειρο, όπως το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, σε μία σειρά από οδικά έργα τα οποία συνδέουν πόλεις της περιφέρειας μεταξύ τους, στο αεροδρόμιο των Ιωαννίνων, το οποίο σε ένα χρόνο από σήμερα θα έχει πλήρη υποδομή για να υποδεχθεί πτήσεις από όλο τον κόσμο ώστε να αναπτυχθεί και εδώ ο τουρισμός.
Ημικόμβος
Ο Μιχ. Χρυσοχοΐδης ανακοίνωσε ότι στην Εγνατία Οδό αποφασίστηκε να κατασκευαστεί ένας ημικόμβος στην περιοχή του Δρίσκου, έτσι ώστε να δοθεί η δυνατότητα και σε εκείνους που ταξιδεύουν προς την Αλβανία, αλλά και για όσους θέλουν να κάνουν τοπικές διαδρομές, να μπορέσουν να εξοικονομήσουν χρόνο και απόσταση για να εξυπηρετείται όλος ο κόσμος της περιοχής. Ταυτόχρονα -είπε- συντάσσεται μελέτη, έτσι ώστε να κατασκευαστεί δρόμος που να ενώνει τα Τρίκαλα με την Εγνατία, δηλαδή η πρόσβαση της Ηπείρου προς τη Θεσσαλία θα γίνεται μέσα από ένα σύγχρονο οδικό δίκτυο. Από το Αντίρριο μέχρι τα Γιάννενα κατασκευάζεται η Ιόνια Οδός, μήκους 200 χλμ και προϋπολογισμό που ξεπερνάει το 1 δισ. ευρώ. Είναι -όπως επισήμανε- «ένα έργο, το οποίο αποτελεί αίτημα δεκαετιών για την Ήπειρο, ένα έργο το οποίο είναι σύγχρονο, ένα έργο το οποίο απασχολεί σήμερα 1.700 συμπολίτες μας, 300 επιχειρήσεις με χιλιάδες εργαζόμενους και αποδίδει στο ΑΕΠ της χώρας ένα σημαντικό εισόδημα». «Συνεπώς, η Ηπειρος, που ήταν μια απομονωμένη περιφέρεια, σε ενάμισι χρόνο από σήμερα θα είναι μια περιφέρεια η οποία θα επικοινωνεί πολλαπλώς με την υπόλοιπη χώρα. Και αυτή είναι μια κατάκτηση για την Ήπειρο. Είναι μια νέα πραγματικότητα» υπογράμμισε.
Επέκταση του Ε65
Ο υπουργός είπε ότι, σε λίγες μέρες, θα ανακοινωθεί και η επέκταση της κατασκευής του κεντρικού οδικού άξονα, του Ε65, από τη Λαμία μέχρι τα Τρίκαλα. Ο δρόμος αυτή τη στιγμή κατασκευάζεται από την Ξυνιάδα μέχρι τα Τρίκαλα και είναι μήκους 50 χιλιόμετρων, ενώ θα προστεθούν στην κατασκευή άλλα 29 χιλιόμετρα, τα οποία ξεκινούν από τη διακλάδωση της Λαμίας του δρόμου Αθηνών- Θεσσαλονίκης και θα «κουμπώσουν» στην Ξυνιάδα.
Προϋποθέσεις για απασχόληση, ανάπτυξη, ευημερία
Τέλος, ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης υπογράμμισε πως τα έργα, αφού μας συνδέουν μεταξύ μας, ταυτόχρονα δημιουργούν τις προϋποθέσεις για απασχόληση, ανάπτυξη, ευημερία και τελικά, καλύτερες μέρες για όλο τον ελληνικό λαό. «Δεν υπάρχει άλλος δρόμος από αυτόν. Δηλαδή, κάθε μέρα να εργαζόμαστε χωρίς πολλά λόγια και να πραγματοποιούμε έργα τα οποία μας ενώνουν, μας κάνουν πιο ισχυρούς, μας δίνουν μεγαλύτερο εισόδημα, μας δίνουν περισσότερες θέσεις εργασίας και τελικά, μας κάνουν μια χώρα η οποία θα βγει τελικά από την κρίση. Τα οδικά έργα μας ενώνουν, συνδέουν τις πόλεις μας, συνδέουν τους ανθρώπους μεταξύ τους και δημιουργούν ανάπτυξη. Αυτό πρέπει να κρατήσουμε» τόνισε.
Ο Μιχ. Χρυσοχοΐδης συνοδευόταν από τον βουλευτή του ΠΑΣΟΚ, Μ. Κασσή και τον δήμαρχο Δωδώνης, Κ. Κατσανάκη ενώ συμμετείχε σε σύσκεψη με την ανάδοχο εταιρία και την υπηρεσία, κατά την οποία ενημερώθηκε για την πρόοδο του έργου. Η περιοδεία του συνεχίστηκε σε άλλα εργοτάξια της Ιονίας Οδού, στην Αιτωλοακαρνανία και την Πάτρα.
πηγή: «Τα Νέα»