Στις 5 Σεπτεμβρίου θα ξεκινήσει εφέτος το σχολικό έτος, δηλαδή μία εβδομάδα νωρίτερα από τις προηγούμενες χρονιές, όταν το σχολικό έτος ξεκινούσε στις 11 ή στις 12 του μήνα. Σύμφωνα με πληροφορίες του «Βήματος», έχει ήδη αποφασιστεί η ημερομηνία έναρξης του νέου έτους και αναμένεται να ανακοινωθεί τις επόμενες ημέρες.
Το νέο σχολικό έτος θα ξεκινήσει στις 5 Σεπτεμβρίου και αντίστοιχα θα τελειώσει στις 15 Ιουνίου 2015 για τα δημοτικά σχολεία, στις 31 Μαΐου για τα γυμνάσια και τα λύκεια και στις 21 Μαΐου για τη Γ” τάξη του λυκείου. Στα γυμνάσια και στα λύκεια εφέτος η σχολική χρονιά θα λήξει στις 21 Μαΐου.
Ολα αυτά εντάσσονται στον νέο σχεδιασμό του υπουργείου Παιδείας για την επανασχεδίαση του σχολικού «χάρτη» και την απλοποίηση των σχετικών διαδικασιών που τα προηγούμενα χρόνια περιγράφονταν σε έξι διαφορετικά προεδρικά διατάγματα και επτά-οκτώ διαφορετικά νομοσχέδια.
Περισσότερες διακοπές, λιγότεροι περίπατοι
Παράλληλα και σύμφωνα με τον σχεδιασμό του υπουργού Παιδείας κ. Κωνσταντίνου Αρβανιτόπουλου μειώνονται στο ελάχιστο την επόμενη σχολική χρονιά οι αποσπάσεις καθηγητών, ενώ προχωρεί κανονικά η διαδικασία της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και του εκπαιδευτικού έργου που εφαρμόστηκε ήδη με επιτυχία στα πειραματικά σχολεία.
Η επιμήκυνση του σχολικού έτους κατά μία εβδομάδα στην έναρξη και στο τέλος του θα δώσει τη δυνατότητα στους μαθητές για μεγαλύτερες χειμερινές διακοπές, κάτι που θα συνδυαστεί με αύξηση των εκπαιδευτικών εκδρομών και αντίστοιχη μείωση των απλών περιπάτων των σχολείων.
Παράλληλα σχεδιάζεται περαιτέρω μείωση της σχολικής ύλης, η οποία ήδη εφέτος στην Α” τάξη του λυκείου και με δεδομένο τον σχεδιασμό για το νέο αναλυτικό πρόγραμμα του σχολείου μειώθηκε κατά συγκεκριμένα κεφάλαια σε όλα τα μαθήματα.
Στις 27 Μαΐου οι πανελλαδικές εξετάσεις εφέτος
Το επίσημο πρόγραμμα των πανελλαδικών εξετάσεων αναμένεται να ανακοινωθεί εντός των επομένων ημερών από το υπουργείο Παιδείας. Οπως είναι γνωστό, λόγω των δύο εκλογικών αναμετρήσεων του Μαΐου, οι πανελλαδικές εξετάσεις θα ξεκινήσουν στις 27 Μαΐου.
Πάντως, ήδη, όπως λένε εκπαιδευτικοί που μίλησαν στο «Βήμα», στα λύκεια και στη Γ” τάξη τους τα μαθήματα τυπικά έχουν ήδη ολοκληρωθεί, αφού στην πλειονότητά τους οι μαθητές κάνουν χρήση των απουσιών που έχουν για να διαβάζουν για τις επικείμενες πανελλαδικές εξετάσεις.
Αλλωστε μετά το Πάσχα δεν μένουν παρά δύο εβδομάδες μαθημάτων, οι οποίες και στη Γ” τάξη του λυκείου στα περισσότερα σχολεία απλά… δεν γίνονται.
Ετσι κι αλλιώς το εξεταστικό τοπίο του 2014 θα είναι σύνθετο καθώς το ισχύον σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση εκπνέει και αφορά πια μόνο τους μαθητές της Β” και Γ” λυκείου και μια νέα εξεταστική πραγματικότητα διαμορφώνεται για τους μαθητές της Α” λυκείου.
Οι αλλαγές στις λεπτομέρειες των εξεταστικών διαδικασιών εφέτος θα είναι μικρές. Για παράδειγμα, το ΤΕΙ Φωτογραφίας δεν απαιτεί από την εφετινή χρονιά την εξέταση των υποψηφίων του στο ελεύθερο και στο γραμμικό σχέδιο. Οπως αναφέρει ωστόσο ο εκπαιδευτικός κ. Γ. Χατζητέγας, το μηχανογραφικό δελτίο των υποψηφίων, παρά την αναδιάρθρωσή του, απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή κατά τη συμπλήρωσή του.
Επίσης, με δεδομένο ότι ο αριθμός των θέσεων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι στα ίδια με τα περυσινά επίπεδα, αλλά και το γεγονός ότι οι προτιμήσεις των υποψηφίων είναι σταθερές τα τελευταία χρόνια, ο βασικός παράγοντας που θα καθορίσει τις βάσεις θα είναι απλά ο βαθμός δυσκολίας των θεμάτων. Ωστόσο εύκολο είναι να προβλέψει κανείς έναν ηπιότερο ανταγωνισμό στο 5ο επιστημονικό πεδίο και μια γενική πτωτική τάση των βάσεων εισαγωγής σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ.
Πτώση των βάσεων φαίνεται ότι θα καταγραφεί και στα υπόλοιπα επιστημονικά πεδία, στο 1ο των Ανθρωπιστικών Σπουδών, στο 2ο των Θετικών Σπουδών, στο 3ο των Επιστημών Υγείας και στο 4ο των Τεχνολογικών Επιστημών.
Οπως είναι γνωστό, περισσότεροι φοιτητές θα μπουν εφέτος σε πολυτεχνικές σπουδές που εντάσσονται στο 4ο επιστημονικό πεδίο, σε τμήματα Φυσικής και Χημείας, Μαθηματικών, Γεωγραφίας του 2ου πεδίου και οπωσδήποτε στις οικονομικές σχολές, που έχουν και μεγάλη απορροφητικότητα στην αγορά εργασίας.
πηγή: «Το Βήμα»